DIXIT

9,990Ft

3-8
30
8+

A fantázia és csodás festmények partijátéka.
A Dixit világszerte népszerű, Év játéka díjas családi partijáték. A játékosok gyönyörű festménykártyákat kapnak, a „mesélő” kiválaszt egyet a kezéből, amelyről mond egy utalást: egy szót vagy akár egy egész történetet. Majd a többiek is választanak a sajátjaik közül az utalás alapján. Összekeverik a kártyákat, és a játékosok megtippelik: vajon melyik lehetett a mesélőé?

A játékhoz több kiegészítő is kapható újabb csodálatos festményekkel. A kreativitást és a kifejezőkészséget fejlesztő társasjáték.

Készleten

Leírás

Az év játéka 2010-ben!

Ajánlott korosztály: 8 éves kortól

Játékosok száma: 3-8

Játékidő: 30 perc

A játék előkészítése:

A játékosok választanak maguknak 1-1 nyúl figurát, és a pontozósáv nulladik mezőjére helyezik őket. A 84 kártyát összekeverjük, majd minden játékosnak osztunk 6-6 darabot. A maradék kártya alkotja a húzópaklit. Ezután a játékosok számának megfelelően mindenki maga elé veszi a megfelelő értékű szavazólapokat.

A játék menete:

Minden körben van egy mesélő. A mesélő kiválaszt egyet a kezében lévő 6 lap közül, és kitalál hozzá egy mondatot, amit elmond a többieknek. A mondat sokféle lehet: állhat egy, vagy akár több szóból is, lehet egyszerűen egy hangutánzó vagy hangfestő szó, lehet kitalált, de lehet akár egy idézet, részlet vagy egy ismert műalkotásra való utalás.

A többi játékos kiválasztja a kezében lévő 6 kártya közül azt, amelyikre véleménye szerint leginkább illik a mesélő kijelentése. Ezután mindenki lefordítva odaadja a mesélőnek a kiválasztott kártyát. A mesélő a többiektől kapott kártyákat összekeveri a saját maga által kiválasztott lappal, és felfordítva leteszi őket egymás mellé az asztalra.

A kártyák balról jobbra haladva kapnak 1-1 sorszámot: a baloldali lesz az 1. kártya, a tőle jobbra lévő a 2. stb. A játékosok (a mesélőt kivéve) megpróbálják kitalálni, hogy melyik lehetett a mesélő kártyája. Ezután mindenki lefordítva maga elé teszi az adott kép sorszámának megfelelő szavazólapot. Ha például a harmadik képre szeretne tippelni valaki, akkor a 3-as számú lapot kell lefordítva maga elé tennie. Ha mindenki maga elé tette a kiválasztott kártyának megfelelő számot, akkor felfordítjuk, és a megfelelő kártyára helyezzük a szavazólapokat. Végül a mesélő elárulja, hogy melyik volt az ő kártyája.

Pontozás:

Ha mindenki eltalálta, hogy melyik volt a mesélő kártyája, akkor a mesélő nem kap pontot, a többiek pedig 2-2 pontot kapnak. Ha senkinek sem sikerült kitalálnia, hogy melyik lehetett a mesélő kártyája, akkor a mesélő szintén nem kap pontot, a többiek pedig 2-2 pontot kapnak.

Egyéb esetekben a mesélő 3 pontot kap. A helyesen tippelőknek szintén 3-3 pont jár. A többi játékos (a mesélőt kivéve) plusz 1 pontot kap minden olyan tippért, amelyet az ő kártyájára adtak le. Ezután a játékosok a kapott pontoknak megfelelően lépnek a pontozósávon.

A kör vége:

A játékosok húznak 1-1 lapot, hogy ismét 6 kártya legyen a kezükben. A következő körben a mesélőtől balra ülő játékos veszi át a mesélő szerepét, majd később ugyanígy, az óramutató járásának megfelelően követik egymást a játékosok.

A játék vége:

A játéknak akkor van vége, ha a pakliból elfogytak a kártyák. Az a játékos nyer, akinek a legtöbb pontot sikerült összegyűjtenie, és legelöl áll a pontozósávon.

A játék tartalma:

84 színes kártya
1 pontozótábla
8 szavazótárcsa
8 nyúl figura fából

További információk

Játékosok száma

3-8

Játékidő

30

Ajánlott életkor

8+